Yhteystiedot
Egala®-palveluperheen taustalla on Viittoen Oy (2796991-1), tulkkaus- ja saavutettavuuspalveluita tuottava yritys.
Ota yhteyttä
- Sähköposti: info@egala.fi
- Puhelin 044 368 8868
- Voit myös täyttää yhteydenottolomakkeen!!
Henkilökohtaiset yhteystiedot
Lauri Virtanen
Egala-koordinaattori
@ lauri.virtanen@egala.fi
puh 044 493 7704
Sami Virtanen
Saavutettavuuskoordinaattori
@ sami.virtanen@egala.fi
puh 040 510 1695
Piia Nuolioja
Toimitusjohtaja
@ piia.nuolioja@viittoen.fi
puh 044 368 8868
Käyttöehdot
EGALA AI -PALVELUN YLEISET KÄYTTÖEHDOT
Palvelun toimittaja
Viittoen Oy (2796991-1), Silkkitie 5, 67300 Kokkola (”Toimittaja”)
EGALA AI -loppukäyttäjän (jäljempänä ”Asiakkaan”) on luettava ja hyväksyttävä nämä käyttöehdot (jäljempänä “Käyttöehdot”) kokonaisuudessaan. Asiakkaalla tarkoitetaan jäljempänä tapauskohtaisesti joko yksityishenkilöä, yhteisöä tai muuta toimijaa. Käyttöehdot muodostavat sopimuksen, jota Käyttäjä ja palvelun tuottamisesta vastaava Viittoen Oy (jäljempänä ”Toimittaja”) sitoutuvat asiakassuhteessa noudattamaan.
Viittoen Oy on merkitty Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin, Y-tunnus: 2796991-1.
1. YLEISTÄ PALVELUN KÄYTÖSTÄ
1.1. Viittoen Oy:n EGALA AI -palvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöön sovelletaan näitä Käyttöehtoja. Jos Asiakkaan ja Toimittajan välillä on kuitenkin tehty erillinen palvelusopimus, tai Asiakas on hyväksynyt Toimittajan tekemän erillisen tarjouksen, joka sisältää näistä Käyttöehdoista poikkeavia ehtoja, sovelletaan kyseisen palvelusopimuksen tai tarjouksen ehtoja ensisijaisesti. Nämä Käyttöehdot täydentävät tällöin erikseen sovittua.
1.2. Toimittaja on kehittänyt kirjoitustulkkaukseen etänä käytettävän ohjelmistopohjaisen palvelualustan ja tekoälyä toiminnassaan hyödyntävän EGALA AI -Palvelun. Tarkempi Palvelukuvaus löytyy liitteestä 1.
1.3. Sopimuksen teon teknisenä vaiheena on Asiakkaaksi rekisteröityminen. Jos Asiakas on syöttänyt Palveluun virheellisiä tietoja, korjataan tiedot rekisterin pitäjän toimesta erillisellä ilmoituksella 30 päivän kuluessa.
1.4. Toimittaja ei ilman Käyttäjän erillistä valtuutusta tai laissa asetettua velvoitetta tarkastele tai muokkaa Tileillä olevia tietoja.
1.5. Asiakas ei saa toimia tavalla, jonka seurauksena Palvelu lakkaa toimimasta, ylikuormittuu, vahingoittuu tai huononee taikka käytöstä aiheutuu ilmeistä haittaa Palveluntuottajalle. Asiakas ei myöskään saa vaikuttaa haitallisesti toisen Käyttäjän Palvelun käyttöön.
1.6. Asiakas vastaa itse Palvelun käyttämiseksi vaadittavien yhteyksien ja laitteiden hankinnasta sekä niiden toimivuudesta ja asianmukaisesta suojaamisesta aiheutuneista kustannuksista.
2. MÄÄRITELMÄT
2.1. ”Asiakkaan aineisto” tarkoittaa Asiakkaan ohjelmistopalveluun siirtämää tai muuten asiakkaan lukuun ohjelmistopalvelua varten Toimittajalle luovutettua tai käyttöön annettua tietoa tai aineistoa sekä muuta Osapuolten Asiakkaan aineistoksi määrittelemää tietoa tai aineistoa.
2.2. ”Palvelu” tarkoittaa Palvelukuvauksen mukaista EGALA AI -palvelua.
2.3. ”Toimittajan aineisto” tarkoittaa toimittajan Palvelun käyttöä varten Asiakkaalle luovuttamaa tai käyttöön asettamaa aineistoa sekä muuta Osapuolten Toimittajan aineistoksi määrittelemää tietoa tai aineistoa.
2.4. ”Tunniste” tarkoittaa laite- tai asiakaskohtaista tunnistetta, kuten laitteeseen asennettavaa tunnistetta, käyttäjätunnusta, salasanaa tai muuta menetelmää, jolla Palvelua käyttävä Asiakas ja Asiakkaan laite, jolta Palvelua käytetään, voidaan tunnistaa luotettavasti.
3. KÄYTTÖOIKEUS JA KÄYTTÄJÄTIEDOT
3.1. Palveluun voi rekisteröityä Asiakkaaksi luonnollinen henkilö taikka kaupparekisteriin tai yhdistysrekisteriin rekisteröity oikeushenkilö. Luonnollinen henkilö tarkoittaa yksityishenkilöä. Oikeushenkilö voi olla yhteisö, yritys, yhdistys, julkisoikeudellinen toimija tai muu oikeushenkilö. Kun näissä Käyttöehdoissa puhutaan yhteisöistä, rinnastetaan yhteisöihin yleisesti kaikki oikeushenkilöt.
3.2. Asiakkaan tulee rekisteröityessään antaa vaaditut rekisteröintitiedot, joiden avulla Asiakas voidaan tunnistaa ja yksilöidä, sekä valita salasanalla suojattu käyttäjäkohtainen tunnus Palvelun käyttämistä varten.
3.3. Asiakkaan rekisteröityessään syöttämien henkilötietojen tulee olla Asiakkaan omia sekä osoitetietojen oikeita ja ajantasaisia. Asiakkaalla tulee olla oikeus edustaa Palveluun rekisteröimäänsä yhteisöä. Asiakas on velvollinen päivittämään tiedot niiden muuttuessa ja/tai ilmoittamaan tietojen muuttumisesta.
3.4. Henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen luovuttaminen toiselle yksityishenkilölle Palvelun käyttöä varten on kiellettyä.
3.5. Palvelun käyttöoikeus jatkuu niin kauan kuin Asiakas suorittaa Palvelua koskevat Maksut, jollei Toimittajalla ole tämän Sopimuksen mukaista syytä estää Asiakkaalta Palvelun käyttö. Käyttöoikeus lakkaa välittömästi, mikä Asiakas ei suorita Maksuja.
4. TOIMITTAJAN VELVOLLISUUDET
4.1. Toimittaja vastaa siitä, että Palvelu ja Palvelualusta ovat tämän Sopimuksen ja Palvelukuvauksen (Liite 1) mukaisia.
4.2. Toimittaja vastaa siitä, että Toimittajan vastuulla olevat tehtävät suoritetaan Sopimuksen mukaisesti, huolellisesti sekä tehtävien edellyttämällä ammattitaidolla.
4.3. Toimittaja vastaa siitä, että tekoälyn käytössä huomioidaan soveltuva lainsäädäntö, kuten EU:n tekoälyasetus (AI Act) ja tietosuojasääntely (GDPR). Toimittaja vastaa siitä, että tekoälyn rooli on Asiakkaan tiedossa ja että tekoälyn käyttö ei korvaa ihmistulkkia tilanteissa, joissa virheettömyys tai lainsäädäntö sitä edellyttää.
4.4. Toimittaja vastaa siitä, että Palvelun ja Palvelualustan käyttämisen kannalta riittävät käyttöohjeet ja ajantasaiset käyttöympäristövaatimukset ovat Asiakkaan saatavilla. Toimittajan antaa Asiakkaalle Palvelun ja Palvelualustan käyttöönottoon liittyvää muuta tukea, mikäli siitä on sovittu erikseen lukuun ottamatta niitä välttämättömiä toimenpiteitä, jotka on tehtävä, jotta Asiakas voi aloittaa Palvelun käytön ja jotka on eritelty Tarjouksessa.
4.5. Palvelu ja Palvelualustan käyttöönotto sisältävät Asiakkaan henkilöstön koulutukseen liittyviä tehtäviä vain siltä osin kuin niistä on kirjallisesti sovittu.
4.6. Toimittaja käyttää Microsoft Azure -pilvipalvelua Palvelun tuottamiseen. Microsoft toimii henkilötietojen käsittelijänä Toimittajan lukuun, eikä sillä ole oikeutta käyttää Asiakkaan aineistoa omiin tarkoituksiinsa. Toimittaja vastaa Palvelun sisällöstä, toiminnallisuudesta, tekoälyn ohjeistuksesta, Asiakkaan tiedottamisesta tekoälyn käytöstä sekä siitä, että tietosuoja- ja tietoturvavelvoitteet toteutuvat. Microsoft Azure vastaa alustatasoisesta saatavuudesta, tietoturvasta, varmuuskopioinnista ja omien palvelutasositoumustensa (SLA) toteutumisesta. Toimittaja vastaa alihankkijan työstä kuin omastaan, mutta ei ole vastuussa Microsoft Azuren toimituskatkoksista tai Microsoft Azuren SLA:n mukaisesta poikkeamasta. Microsoft Azuren SLA on saatavilla: https://www.microsoft.com/licensing/docs/view/Service-Level-Agreements-SLA-for-Onlin e-Services?lang=1
5. ASIAKKAAN VELVOLLISUUDET
5.1. Asiakas vastaa siitä, että Asiakkaan vastuulla olevat tehtävät on suoritettu tämän Sopimuksen mukaisesti ja huolellisesti.
5.2. Asiakas vastaa Palvelualustan käyttämiseen tarvittavien laitteiden, tietoliikenneyhteyksien ja mahdollisten muiden ohjelmistojen hankkimisesta ja toimintakunnosta. Asiakas vastaa Asiakkaan laitteiden, tietoliikenneyhteyksien, ohjelmistojen ja tietojärjestelmien saattamisesta Toimittajan toimittamien käyttöympäristövaatimusten mukaisiksi. Asiakas vastaa myös Palvelualustan käyttämiseen liittyvistä tietoliikenne- ja muista vastaavista kustannuksistaan.
5.3. Asiakkaan on annettava Toimittajalle riittävät ja oikeat tiedot Palvelualustan ja Palvelun toimitusta varten ja muutoinkin kohtuullisesti myötävaikutettava Palvelun ja Palvelualustan toimittamiseen. Asiakas vastaa Toimittajalle antamistaan tiedoista ja ohjeista sekä niiden päivittämisestä myös Palvelualustan käytön aikana.
5.4. Asiakas vastaa Palvelualustan ja Palvelun käyttämisen edellyttämien Tunnisteiden huolellisesta säilyttämisestä eikä luovuta Tunnisteita kolmansille osapuolille, jollei kyseessä ole Asiakkaan alihankkija tai Asiakkaan lukuun toimiva muu kolmas osapuoli, josta Toimittaja on tietoinen. Asiakas vastaa Asiakkaan puolesta Palvelualustaa käyttävän henkilöstön toiminnasta ja huolehtii, että Tunnisteita on ainakin yksi jokaista Palvelualustaa käyttävää Asiakkaan työntekijää kohti. Tätä sovelletaan myös, mikäli Tunnisteet ovat laitekohtaisia, jollei erikseen ole sovittu toisin. Asiakas on vastuussa Tunnisteillaan tapahtuneesta Palvelun ja Palvelualustan käytöstä.
5.5. Asiakas sitoutuu viipymättä ilmoittamaan Toimittajalle Tunnisteen joutumisesta epäilemästään Tunnisteen väärinkäytöstä tai joutumisesta sellaisen Sopimuksen ulkopuolisen kolmannen tahon, jonka ei kuulu saada tietoa Tunnisteesta, tietoon. Asiakkaan vastuu tunnisteillaan tapahtuneesta ohjelmistopalvelun käytöstä lakkaa, kun toimittaja on vastaanottanut asiakkaan ilmoituksen tai toimittaja on muulla tavoin havainnut väärinkäytön.
5.6. Asiakas on Toimittajan pyynnöstä velvollinen vaihtamaan Palvelun ja Palvelualustan käyttämiseksi vaadittavan Tunnisteen tai noudattamaan muita Toimittajan ohjeita Tunnisteen vaihtamiseksi, jos se on tarpeen esimerkiksi Palvelualustaan kohdistuvan vakavan tietoturvauhan vuoksi.
5.7. Palvelussa hyödynnetään tekoälyratkaisuja, josta johtuen Asiakas tiedostaa, että tekoälyyn perustuva tekstitys voi sisältää epätarkkuuksia, eikä sitä tule käyttää tilanteissa, joissa virheettömyys tai lainsäädäntö edellyttävät ihmistulkin käyttöä (esimerkiksi viranomaisasiointi, oikeudenkäynnit tai tietyt terveydenhuollon tilanteet). Asiakas vastaa siitä, ettei se syötä Palveluun sellaisia tietoja, joiden osalta Asiakkaalla ei ole oikeutta tietojen käsittelyyn, ja, että se huomioi henkilötietojen käsittelyssä voimassa olevan tietosuojalainsäädännön.
5.8. Asiakkaan on käytettävä Palvelua ja Palvelualustaa tämän Sopimuksen mukaisesti. Ellei kirjallisesti ole toisin sovittu, Asiakkaalla sekä Asiakkaan lukuun toimivilla kolmansilla osapuolilla on oikeus käyttää Palvelua ja Palvelualustaa sekä Toimittajan aineistoa tämän Sopimuksen voimassaolon ajan Asiakkaan liiketoiminnassa. Asiakkaalla ja Asiakkaan lukuun toimivilla kolmansilla osapuolilla on kuitenkin oikeus käyttää Palvelun ja Palvelualusta kautta käyttöönsä saamaa Asiakkaan aineistoa sisältävää aineistoa ja Asiakkaalle luotua aineistoa myös Sopimuksen päättymisen jälkeen Asiakkaan liiketoiminnassa.
6. TEKOÄLYÄ KOSKEVA VAATIMUKSENMUKAISUUS
6.1. Toimittaja toteuttaa Palvelun EU:n tekoälyasetuksen (AI Act) mukaisesti ja luokittelee tekoälyjärjestelmän soveltuvaan riskiluokkaan. Toimittaja huolehtii siitä, että palvelu täyttää asetuksen mukaiset vaatimukset, mukaan lukien riskienhallinta, tietoturva, läpinäkyvyys ja käyttäjän suoja.
6.2. Asiakas tiedostaa ja hyväksyy, että palvelu perustuu tekoälyyn ja että tekoälyn tuottama sisältö voi sisältää virheitä. Toimittaja varmistaa, että Asiakkaalle annetaan riittävä tieto tekoälyn toiminnasta, sen rajoituksista ja käyttötarkoituksesta. Palvelu ei korvaa ihmistulkkia tilanteissa, joissa virheettömyys, oikeudelliset velvoitteet tai erityinen asiakastilanne sitä edellyttävät.
6.3. Toimittaja toteuttaa säännöllisiä riskienhallintatoimia tekoälyn käytössä, mukaan lukien virheiden seuranta, väärinkäytösten ehkäisy ja järjestelmän suorituskyvyn arviointi. Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle merkittävistä riskeistä, muutoksista tekoälymalliin tai sen toimintaperiaatteisiin, jotka voivat vaikuttaa palvelun käyttöön.
7. PALVELUN SISÄLTÖ
7.1. Toimittaja tarjoaa Palvelun ja Palvelualustan Asiakkaan saataville sellaisena kuin ne ovat Palvelukuvauksen (Liite 1) mukaisesti. Toimittaja pyrki pitämään Palvelun saatavilla 24/7, mutta ei voi taata, että Palvelussa ei esiintyisi käyttökatkoja.
7.2. Asiakas vastaa siitä, että tämän Sopimuksen mukainen Palvelu ja Palvelualusta soveltuvat Asiakkaan käyttötarkoitukseen.
7.3. Palvelua käyttäessään Asiakas voi käynnistää tekoälytulkkaustapahtuman Palvelualustalla. Tulkkaus tapahtuu reaaliaikaisesti Palvelualustan saatavuuden puitteissa. Toimittaja ei takaa tulkkaustuloksen täydellistä oikeellisuutta eikä Palvelun soveltuvuutta Asiakkaan yksilölliseen käyttötarkoitukseen. Palvelukuvauksella täsmennetään tätä kohtaa 7.3. ja käytännön menettelyitä.
7.4. Toimittaja ei vastaa Microsoft Azure -palvelun aiheuttamista katkoksista tai häiriöistä laajemmin kuin mitä Microsoft itse sitoutuu tarjoamaan omissa palvelutasositoumuksissaan.
7.5. Toimittajalla on oikeus Asiakasta kuulematta estää Asiakkaan pääsy Palvelualustalle, jos Toimittaja perustellusti epäilee Asiakkaan käyttävän Palvelua tai Palvelualustaa tavalla, joka vaarantaa Palvelun tai Palvelualustan tuottamisen muille käyttäjille tai muutoin Palvelusopimuksen vastaisesti. Toimittajan on ilman aiheetonta viivytystä ilmoitettava Asiakkaalle pääsyn estämisen syistä.
8. MUUTOKSET PALVELUUN JA PALVELUSTAAN
8.1. Toimittajalla on oikeus tehdä Palveluun tai Palvelualustaan sellainen muutos, joka a) kohdistuu Palvelualustan tuotantoympäristöön eikä vaikuta Palvelun sisältöön tai kappaleen 7 mukaiseen Palvelutasoon, b) on tarpeen Palvelualustaan kohdistuvan vakavan tietoturvauhan torjumiseksi taikka c) johtuu laista tai viranomaismääräyksestä. Jos tämän kohdan mukaisella muutoksella on vaikutusta Asiakkaalla saatavilla olevaan Palveluun tai Palvelualustaan siten, että se voisi haitata Asiakkaan toimintaa ja Palvelun käyttöä, Toimittaja ilmoittaa muutoksesta asiakkaalle hyvissä ajoin etukäteen tai, ellei tämä ole kohtuudella mahdollista, viipymättä sen jälkeen, kun Toimittaja on saanut tiedon muutoksen tarpeesta.
9. PALVELUN TOIMITTAMINEN JA KÄYTTÖÖNOTTO
9.1. Toimittaja aloittaa Palvelun tarjoamisen Asiakkaalle sovittuna käyttöönottopäivänä tai sovitun ajan kuluessa. Palvelun toimittaminen on aloitettu, kun Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle Palvelun olevan käytettävissä Asiakkaalla ja Asiakkaalla on pääsy Palvelualustalle. Ellei kirjallisesti ole toisin sovittu, Toimittajan oikeus laskuttaa Palvelusta alkaa, kun Palvelu ja Palvelualusta ovat asiakkaan käytettävissä Asiakkaalla.
9.2. Jos Palvelun käyttöönotto viivästyy Asiakkaasta johtuvasta seikasta, toimitusaikaa jatketaan, kunnes toimituksen aloittamisen estävä seikka on korjattu tai poistunut, mutta Toimittajalla on oikeus laskuttaa Palvelusta.
9.3. Toimittaja tarjoaa teknistä tukea ja neuvontaa Palvelun ja Palvelualustan käyttöön liittyvissä teknisissä ongelmissa. Tuen saatavilla olosta on kerrottu tarkemmin Palvelukuvauksessa. Toimittajalla oikeus periä kulloinkin voimassa olevan hinnastonsa mukaiset maksut.
10. AINEETTOMAT OIKEUDET JA AINEISTOJA KOSKEVAT OIKEUDET
10.1.Aineettomilla oikeuksilla tarkoitetaan tässä Sopimuksessa tavaramerkkejä, tuotteiden nimiä, tekijänoikeuksia, malleja, patentteja, verkkotunnuksia, liikesalaisuuksia, tietotaitoa, osaamista sekä ohjelmistoon ja sen lähdekoodiin, rajapintoihin ja käyttöliittymään liittyviä oikeuksia olivatpa ne rekisteröityjä tai rekisteröimättömiä.
10.2.Tällä Sopimuksella ei siirretä ennen tätä Sopimusta olemassa olevia aineettomia oikeuksia Osapuolten kesken.
10.3.Selvyyden vuoksi todettakoon, että kaikki aineettomat oikeudet Palveluun, Palvelualustaan ja Toimittajan aineistoon sekä niihin tehtyihin muutoksiin kuuluvat Toimittajalle ja sen kumppaneille tai lisensoijille. Asiakkaalla on käyttöoikeus Toimittajan aineettomiin oikeuksiin ja aineistoon Palvelun ja Palvelualustan käyttämisen edellyttämässä välttämättömässä laajuudessa. Myös kaikki Palvelun käytön aikana syntyneet aineettomat oikeudet, jotka koskevat Palvelua tai Palvelualustaa, kuuluvat Toimittajalle.
10.4.Palvelun ja Palvelualustaa koskevan ohjelmiston, lähdekoodin, käyttöliittymän ja muiden ohjelmistoa koskevien osien muuntelu, muokkaaminen, uudelleen kääntäminen, toisintaminen ja jäljittely on kielletty. Palvelun toiminnan ja toimintaperiaatteiden selvittäminen (ns. reverse engineering) muussa kuin Palvelun ja Palvelualustan käytön välttämättömässä laajuudessa on kielletty.
10.5.Asiakkaan aineiston omistusoikeus ja aineettomat oikeudet kuuluvat Asiakkaalle tai sen kumppaneille.
10.6.Toimittajalla on oikeus käyttää Asiakkaan aineistoa vain siinä laajuudessa kuin Palvelun tai Palvelualustan tarjoaminen tai ylläpitäminen välttämättä edellyttää eikä Toimittaja saa hyödyntää Asiakkaan aineistoa omassa liiketoiminnassaan tai tarjota sitä hyödynnettäväksi muiden asiakkaidensa, kumppaniensa tai kolmansien osapuolien liiketoiminnassa tai muutoin hyödyntää liikesalaisuuslain vastaisella tavalla. Toimittaja ei saa tarpeettomasti tarkastella Asiakkaan aineistoa kuten raportteja.
10.7.Toimittajalla on oikeus käyttää Asiakkaan aineistoa tekoälymallien jatkuvaan opettamiseen ja kehittämiseen, edellyttäen että aineisto on ensin anonymisoitu tai muuten käsitelty siten, ettei Asiakas tai tämän loppukäyttäjät ole siitä tunnistettavissa. Toimittaja ei käytä Asiakkaan tunnistettavaa aineistoa mallien opettamiseen ilman Asiakkaan erillistä kirjallista suostumusta. Aineisto käsitellään voimassa olevan tietosuojasääntelyn mukaisesti, ja Toimittaja varmistaa, ettei aineistoa hyödynnetä Asiakkaan tunnistettavalla tavalla ulkopuolisissa palveluissa.
10.8.Asiakas voi tämän Sopimuksen aikana ja päättyessä tallentaa itselleen Palvelusta mahdolliset kopiot Asiakkaan aineistosta. Tekoälyn avulla luodut tallenteet (esim. tulkkaustranskriptiot ja käännökset) ovat Asiakkaan käytettävissä 30 päivän ajan niiden syntymisestä, mikäli Asiakas tallentaa tallenteet. Muussa tapauksessa tekoälyn avulla luodut tallenteet poistuvat automaattisesti.
11. MAKSUT JA MAKSUEHDOT
11.1. Palvelua koskevat hinnat ja maksut on eritelty Toimittajan hinnastossa, jota sovelletaan, jollei Tarjouksessa tai Tilauksessa ole toisin sovittu. Maksut peritään kuukausittain, jollei kyse ole kertaluontoisesta maksusta. Maksutavat ja maksuvaihtoehdot sekä maksuehdot ovat luettavissa Palvelussa.
12. LUOTTAMUKSELLISUUS
12.1.Tämä Sopimus on luottamuksellinen.
12.2.Luottamuksellisella Tiedolla tarkoitetaan mitä tahansa sellaista taloudellista, teknistä, liiketoiminnallista tai Osapuolen osaamiseen, tietotaitoon, resursseihin, markkinoihin, tuotteisiin, palveluihin tai kyvykkyyteen tietoa, joka ei ole yleisesti saatavilla riippumatta siitä, missä muodossa tai millä tavalla tieto on esitetty. Luottamuksellista Tietoa on erityisesti tieto, joka ei ole a) luovutushetkellä yleisesti tunnettu, b) saatavilla julkisista lähteistä, c) tullut luovutushetken jälkeen yleisesti tunnetuksi tai saataville julkisista lähteistä muutoin kuin vastaanottajan toimien tai laiminlyöntien tähden, d) ennen luovutushetkeä vastaanottajan tiedossa, ilman että se on saatu suoraan tai epäsuoraan luovuttajalta, e) vastaanottajan saamaa luovutuksen jälkeen kolmannelta, joka on saanut tiedon muutoin kuin suoraan tai epäsuorasti luovuttajalta, tai f) kulloinkin kyseessä olevaan eritysalaan perehtyneelle asiantuntijalle itsestään selvää. Luottamuksellista ei ole tieto, joka on tullut julkiseksi tai on julkisesti saatavilla.
12.3.Kohdan 12.2. mukaiseen Luottamukselliseen Tietoon ja sen käyttämiseen sovelletaan Suomessa voimassa olevaa liikesalaisuuksia koskevaa lainsäädäntöä. Osapuoli on velvollinen pitämään salassa toiselta Osapuolelta tietoonsa saaman Luottamuksellisen Tiedon ja olemaan käyttämättä sitä missään muussa tarkoituksessa tämän Sopimuksen mukaisen Palvelun toimittaminen tai käyttäminen välttämättä edellyttää.
12.4.Kaikenlainen Luottamuksellisen Tiedon luovuttaminen, siirtäminen tai ilmaiseminen kolmannelle osapuolelle ilman tiedon luovuttaneen Osapuolen lupaa on kielletty.
13. VASTUUNRAJOITUS
13.1.Osapuoli ei vastaa toiselle Osapuolelle mistään välillisestä vahingosta lukuun ottamatta vahinkoja, jotka koskevat salassapitovelvoitteen rikkomista tai aineettomien oikeuksien loukkauksia tai niitä koskevien sopimusehtojen rikkomista.
13.2.Osapuolten vastuu on rajoitettu kaikkien vahinkojen osalta vastaamaan enintään 12 kuukauden tämän Sopimuksen mukaisia maksuja.
14. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY
14.1.Mikäli Asiakas on oikeushenkilö, Osapuolet sopivat henkilötietojen Käsittelyä koskevista ehdoista erillisillä henkilötietojen Käsittelysopimuksella, joka on tämän Sopimuksen liitteenä (Liite 2). Mikäli tämän Sopimuksen ja henkilötietojen Käsittelysopimuksen välillä on ristiriita, sovelletaan henkilötietojen Käsittelysopimusta.
15. KÄYTTÖEHTOJEN VOIMASSAOLO SEKÄ MUUTOKSET PALVELUSSA JA HINNASTOSSA
15.1.Käyttöehdot velvoittavat Toimittajaa ja Asiakasta siitä hetkestä alkaen, kun Toimittaja myöntää Asiakkaalle käyttöoikeuden EGALA AI -palveluun.
15.2.Toimittajalla on oikeus perua tai evätä Palvelun käyttöoikeus ja asiakkuus sellaiselta Asiakkaalta, joka ei ole asiakassuhteessa noudattanut näitä Käyttöehtoja.
15.3.Käyttöehdot lakkaavat velvoittamasta Asiakasta ja Toimittajaa Asiakkaan käyttöoikeusjakson loppuessa lukuun ottamatta niitä velvollisuuksia, jotka ovat syntyneet ennen kyseistä ajankohtaa.
15.4.Toimittaja ja Asiakas vapautuvat Käyttöehtojen mukaisista velvoitteistaan siksi ajaksi ja siinä laajuudessa kuin sopimusvelvoitteiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Tällainen tapahtuma on esimerkiksi sota, yleinen liikenteen keskeytyminen, energiajakelun keskeytys tai häiriö, laajamittainen työselkkaus, tulipalo, poikkeuksellinen luonnonilmiö tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen Käyttäjästä tai Palveluntuottajasta riippumaton syy.
15.5.Jos jokin näiden Käyttöehtojen kohta on nyt tai myöhemmässä vaiheessa lainvastainen taikka muusta syystä pätemätön, se ei vaikuta muiden kohtien voimassaoloon ja sovellettavuuteen Palvelun käyttöön.
16. MUITA EHTOJA
16.1.Käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Kaikki niitä koskevat kiistat, erimielisyydet ja vaateet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten keskinäisissä neuvotteluissa. Jos osapuolet eivät kykene keskinäisissä neuvotteluissa löytämään ratkaisua, kiistat ratkaistaan Pohjanmaan käräjäoikeudessa, mikäli kyseessä on oikeushenkilö. Mikäli kyseessä on kuluttaja, tämän kotipaikan käräjäoikeus on toimivaltainen oikeuspaikka.
16.2.Toimittajalla on oikeus yksipuolisesti muuttaa, lisätä tai poistaa osia näistä ehdoista milloin tahansa julkaisemalla muutokset verkkosivullaan tai Palvelussa. Jos Asiakas jatkaa Palvelun käyttöä muutosten julkaisemisen jälkeen, sitoutuu tämä näihin muutoksiin. Tällaiset muutetut ehdot tulevat automaattisesti voimaan viimeistään, (i) kun Asiakas jatkaa Palvelun käyttöä tai (ii) 30 päivää muutettujen ehtojen julkaisemisesta verkkosivulla tai Palvelussa. Tästä huolimatta kaikki Asiakkaan ja Toimittajan välillä syntyvät erimielisyydet ratkaistaan erimielisyyksien alkaessa voimassa olleiden ehtojen mukaisesti.
16.3.Toimittajalla on oikeus siirtää ilman Asiakkaan erillistä hyväksyntää näissä Käyttöehdoissa sille määritetyt oikeudet ja velvollisuudet kolmannelle osapuolelle niin, että uudeksi Toimittajaksi tulee jokin toinen taho kuin Viittoen Oy. Tällainen tilanne voi olla käsillä esimerkiksi tilanteessa, jossa Palvelu tai sen osa siirretään kaupalla toiselle elinkeinonharjoittajalle.
17. LIITTEET JA SOVELTAMISJÄRJESTYS
Tämän Sopimuksen liitteinä ovat seuraavat asiakirjat ja mikäli Sopimuksen ja sen liitteiden välillä on ristiriita, sovelletaan ensisijaisesti tätä Sopimusta ja sen jälkeen liitteitä sekä mahdollisia tarjous- ja tilausasiakirjoja alla olevan luettelon mukaisessa järjestyksessä lukuun ottamatta sitä, mitä on sovittu kappaleessa 12 henkilötietojen Käsittelysopimuksesta:
- Palvelukuvaus
- Sopimus henkilötietojen käsittelystä
LIITE 1: PALVELUKUVAUS
1. PALVELUN SISÄLTÖ
EGALA AI -palvelualusta on Viittoen Oy:n kehittämä ohjelmistopohjainen ratkaisu automaattiseen, tekoälyyn perustuvaan puhe tekstiksi -palveluun. Palvelu muuntaa puheen tekstiksi reaaliajassa ilman ihmistulkkien apua.
Palvelu soveltuu erityisesti tilanteisiin, joissa tarvitaan puheen muuttamista luettavaan muotoon, kuten keskusteluihin kotona, työpaikalla, asiointitilanteissa, ryhmäkeskusteluissa tai esimerkiksi auto- ja joukkoliikennematkoilla.
Palvelu sisältää seuraavat toiminnot:
- Automaattinen tekstitys: tekoälypohjainen puheentunnistus, joka tuottaa reaaliaikaista tekstitystä.
- Tekstituki: käyttäjä voi seurata keskustelua tai puhetta tekstimuodossa. Tekoälymalli mukautuu erilaisiin puhe- ja käyttöympäristöihin ja tekstitys paranee, kun tekoäly ymmärtää kontekstin.
- Tekstin tallentaminen: Keskustelun jälkeen voit säilyttää tekoälyn tuottaman tekstin (max. 30 päivää) tai poistaa tekstin heti keskustelun jälkeen.
Palvelua käyttäessään Asiakas käynnistää tulkkaustapahtuman Palvelualustalla. Palvelu toimii lähtökohtaisesti 24/7, mutta sen käytettävyyteen voivat vaikuttaa tekniset rajoitukset, häiriöt tai käyttökatkot. Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle mahdollisista suunnitelluista käyttökatkoista.
Palvelun rajoituksista johtuen Toimittaja ei voi taata tulkkauksen täydellistä tarkkuutta kaikissa tilanteissa. Tunnistuksen laatuun vaikuttavat muun muassa ympäristön äänet, puheen selkeys ja käytetty laitteisto.
Palvelualusta on saatavilla pääsääntöisesti 24 tuntia vuorokaudessa kaikkina viikonpäivinä. Toimittaja ilmoittaa Asiakkaalle, mikäli Palvelualustalla on ylläpidosta tai muista syistä johtuvia suunniteltuja käyttökatkoja. Ensisijaisesti käyttökatkot pyritään ajoittamaan tavanomaisten toimistoaikojen (arkisin klo 8-18) ulkopuolelle.
2. EGALA AI -PALVELUALUSTAN TEKNISET VAATIMUKSET JA TIETOTURVA
- Egala-palveluissa tarvitset puhelimen, tabletin tai tietokoneen, jossa on mikrofoni ja internetyhteys.
- Egala-palvelut toimivat parhaiten Chromen tai Firefoxin uusimmissa versioissa.
- Egala-palvelujen tekstin voi lukea reaaliajassa puhelimen, tabletin tai tietokoneen näytöltä.
- Egala®-ohjelmisto toimii Linux-palvelimella, jota pidetään ajan tasalla. Palvelimen palveluntarjoaja on turvallinen ja sillä on mm. seuraavat tietoturvasertifikaatit: ISO/IEC 27001:2013 ja EU-U.S. and Swiss-U.S. Privacy Shield -sertifikaatit.
- Audiodatan siirrossa käytetään turvallista palveluntarjoajaa, jolla on mm. seuraavat sertifikaatit: ISO 27001/27017/27018, PCI DSS for Voice, Privacy Shield ja Cloud Security Alliance -sertifikaatit.
- Yhteys palvelimelle on aina HTTPS suojattu SSL-sertifikaatilla. Suojatun yhteyden tunnetut tietoturva-aukot on suljettu.
3. TEKOÄLYÄ KOSKEVAT VAATIMUKSET
Egala AI perustuu Viittoen Oy:n kehittämään tekoälyteknologiaan ja toimii Microsoft Azure -pilvipalvelun avulla. Palvelua koskevat seuraavat vaatimukset ja periaatteet:
- Tekoälyllä on ehdoton velvoite käsitellä tietoa vain palvelun toteuttamisen edellyttämässä laajuudessa.
- Tekoäly ei saa hyödyntää Asiakkaan aineistoa muissa tarkoituksissa ilman Asiakkaan suostumusta.
- Tekoäly ja sen taustajärjestelmät (mukaan lukien Microsoft Azure) eivät saa hyödyntää Asiakkaan aineistoa muissa tarkoituksissa ilman Asiakkaan nimenomaista suostumusta.
- Palvelu perustuu jatkuvaan koneoppimiseen; tästä huolimatta Asiakkaan aineistoa voidaan käyttää mallien kehittämiseen vain anonymisoidussa muodossa tai erikseen sovittaessa.
- Palvelun käyttäjien tulee tiedostaa, että tekoälyn tuottamassa tekstissä voi esiintyä virheitä, ja että vastuu viestin oikeasta tulkinnasta jää Asiakkaalle.
4. YHTEYDENOTOT, ILMOITUKSET JA TEKNINEN TUKI
Tekninen tuki, ilmoitukset vioista ja ongelmista sekä muut yhteydenotot sähköpostilla osoitteeseen: info@egala.fi
LIITE 2: HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSOPIMUS
SOPIMUS HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSTÄ
Osapuolet
[Yhtiön nimi ja osoite] (”Asiakas” tai ”Rekisterinpitäjä”); Viittoen Oy, Silkkitie 5, 67300 Kokkola (”Yhtiö” tai “Käsittelijä”), ja sekä jäljempänä yhdessä ”Osapuolet” tai kumpi tahansa erikseen ”Osapuoli”.
Tausta ja tarkoitus
Tämä sopimus henkilötietojen käsittelystä on yleisten käyttöehtojen liite, ja sitä sovelletaan vain silloin, kun Asiakkaana on oikeushenkilö. Mikäli Asiakkaana on yksityishenkilö, tätä liitettä ei sovelleta. Elinkeinoharjoittaja sitoutuu tähän sopimukseen henkilötietojen käsittelystä hyväksyessään EGALA AI -palvelun yleiset käyttöehdot.
Yhtiö tarjoaa Asiakkaalle ohjelmistoperusteista palvelualustaa, jossa puhe muunnetaan tekoälyteknologian avulla tekstiksi Osapuolten välillä tehdyn toistaiseksi voimassa olevan palvelusopimuksen mukaisesti.
Asiakas on Rekisterinpitäjä Henkilötiedoille, joita Yhtiö Käsittelee Asiakkaan puolesta tarjotessaan palvelualustaa Asiakkaalle.
Yhtiö on Henkilötietojen Käsittelijä suhteessa Asiakkaaseen ja Käsittelee sellaisia Henkilötietoja, joiden Käsittelystä Asiakas on Yhtiötä ohjeistanut ja joiden Käsittely on välttämätöntä ohjelmistoperusteisen palvelualustan toimittamiseksi Asiakkaan käyttötarkoituksessa.
Tämän sopimuksen tarkoituksena on toteuttaa EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen 2016/679 (“yleinen tietosuoja-asetus” tai “GDPR”) artiklan 28 mukaisia ja siitä seuraavia vaatimuksia.
1. Määritelmät
Henkilötieto on sellainen yksityistä henkilöä tai hänen perhettään koskeva tieto, joka riittää yksilöimään kyseisen henkilön ja Käsitettä tulkitaan GDPR artiklan 4 mukaisesti.
Asiakkaan Henkilötieto on Henkilötieto, josta Asiakas vastaa Rekisterinpitäjänä.
Käsittelijä on tietosuojaa koskevassa lainsäädännössä tarkoitettu Henkilötietoja Käsittelevä taho, joka Käsittelee Henkilötietoja Rekisterinpitäjän lukuun ja Käsitettä tulkitaan GDPR artiklan 4 mukaisesti.
Rekisterinpitäjä on henkilötietolainsäädännössä tarkoitettu taho, joka yksin tai yhdessä toisten kanssa määrittelee Henkilötietojen Käsittelyn tarkoitukset ja keinot ja Käsitettä tulkitaan GDPR artiklan 4 mukaisesti.
Rekisteröity on henkilö, jonka Henkilötietoja on tallennettu henkilötietorekisteriin ja Käsitettä tulkitaan GDPR artiklan 4 mukaisesti.
Jollei edellä erikseen annettu määritelmää jollekin tämän Sopimuksen Henkilötietojen Käsittelyä koskevalle termille, sovelletaan GDPR:n mukaisia määritelmiä.
2. Henkilötietojen Käsittelyn tarkoitus ja Käsiteltävät henkilötiedot
Henkilötietojen Käsittelyn tarkoitus. Henkilötietojen Käsittelyn tarkoituksena on Taustan mukaisten palveluiden ja palvelualustan toimituksesta huolehtiminen, pitäminen saatavilla sekä mahdollisten ongelma- ja virhetilanteiden selvittäminen ja korjaaminen.
Käsiteltävät Henkilötiedot. Käsiteltäviä Asiakkaan Henkilötietoja ovat
- Rekisterinpitäjän asiakkaan nimi ja mahdolliset yhteystiedot (kuten puhelinnumero ja sähköpostiosoite)
- Rekisterinpitäjän työntekijän nimi, käyttäjätunnus ja yhteystiedot (kuten puhelinnumero ja sähköpostiosoite)
- Rekisterinpitäjän työntekijän ja Rekisterinpitäjän asiakkaan välillä käydyn keskustelun tekstitallenteet
- Rekisterinpitäjän asiakkaan ääni- ja videoviestit ja puheesta tuotetut tekstitykset
Käsittelyä koskevat rajoitukset. Mikäli henkilötietoja käytetään tekoälymallien kehittämiseen, Toimittaja sitoutuu siihen, että tiedot käsitellään vain anonymisoidussa muodossa, ellei Asiakas ole antanut erillistä kirjallista suostumusta muuhun käyttöön.
3. Käsittelijän yleiset velvollisuudet
Käsittelijä noudattaa voimassa olevan tietosuojaa ja Henkilötietojen Käsittelyä koskevan lainsäädännön edellyttämää hyvää tietojen Käsittelytapaa ja Henkilötietojen suojaamista koskevia säännöksiä ja periaatteita. Käsittelijä vastaa siitä, että sen tarjoama tämän Sopimuksen Taustan ja tarkoituksen mukainen palvelu ja palvelualusta ovat kulloinkin voimassa olevan tietosuojaa ja Henkilötietojen Käsittelyä koskevan lainsäädännön ja viranomaisohjeiden mukaisia.
Käsittelijä toteuttaa sellaiset välttämättömät tekniset ja organisatoriset toimenpiteet, joilla se varmistaa, että sen Käsittelemät Asiakkaan Henkilötiedot ovat asianmukaisesti suojattuja Käsittelijän käytäntöjen mukaisesti. Käsittelijä ylläpitää kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön ja viranomaisohjeiden mukaisia prosesseja ja dokumentaatioita tietosuojan toteuttamiseksi. Toimenpiteet perustuvat Käsittelijän ja Rekisterinpitäjän tekemään riskiarviointiin ja niillä varmistetaan Henkilötietojen luottamuksellisuus, eheys, saatavuus ja vikasietoisuus.
Käsittelijä Käsittelee Henkilötietoja ainoastaan Asiakkaan erityisten ohjeiden sekä palvelun ja palvelualustan toimittamisen välttämättömän laajuuden edellyttämällä tavalla ja mukaisesti. Käsittelijä ei käytä eikä muulla tavoin hyödynnä Käsittelemiään Asiakkaan Henkilötietoja.
Käsittelijä nimeää tietosuojasta vastaavan yhteyshenkilön Asiakkaan Henkilötietojen Käsittelyä varten.
Käsittelijä saattaa Asiakkaan saataville kaikki tiedot, jotka ovat tarpeen Rekisterinpitäjälle ja Käsittelijälle säädettyjen velvollisuuksien noudattamisen osoittamista varten ja tietosuojan toteutumisen arvioimiseksi, ja osallistuu pyydettäessä sovitulla tavalla Rekisterinpitäjän vastuulla olevien kuvausten ja muiden dokumenttien laatimiseen ja ylläpitämiseen kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaista korvausta vastaan. Käsittelijä avustaa Asiakasta Rekisterinpitäjään kohdistuvien viranomaisvaatimusten ja tietopyyntöjen toteuttamisessa.
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat Henkilötiedot. Asiakas ilmoittaa Käsittelijälle ilman aiheetonta viivästystä kaikista Rekisteröityjen pyynnöistä, jotka koskevat rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä eikä vastaa Rekisteröityjen pyyntöihin ilman Asiakkaan antamaa ohjeistusta. Käsittelijä avustaa Asiakasta, jotta Asiakas pystyy täyttämään velvollisuutensa vastata näihin pyyntöihin. Pyynnöt voivat edellyttää Käsittelijältä esimerkiksi avustamista Rekisteröidylle tiedottamisessa ja viestinnässä, rekisteröidyn pääsyoikeuden toteuttamisessa, henkilötietojen oikaisemisessa tai poistamisessa, Käsittelyn rajoittamisen toteuttamisessa tai rekisteröidyn omien henkilötietojen siirtämisessä järjestelmästä toiseen. Mikäli tietopyyntö esitetään suoraan Käsittelijälle, Käsittelijä ei ryhdy toimiin tietopyynnön toteuttamiseksi ennen kuin se on informoinut Asiakasta tietopyynnöstä ja Asiakas on antanut ohjeet tietopyynnön Käsittelemisestä. Ensisijaisesti tietopyynnön Käsittelee Asiakas itse. Poistopyyntöjen osalta Asiakas ja Käsittelijä neuvottelevat erikseen, voidaanko tiedot poistaa. Ellei toisin ole sovittu, Käsittelijällä on oikeus periä Asiakkaalta hinnastonsa mukainen kohtuullinen korvaus, jos avustaminen aiheuttaa lisäkuluja Käsittelijälle.
Jollei toisin ole sovittu Henkilötietojen toimittamisesta, hävittämisestä ja palauttamisesta Asiakkaalle, Käsittelijä on velvollinen poistamaan Asiakkaan Henkilötiedot viimeistään asiakassuhteen päättyessä ja Asiakas voi tallentaa kopion Henkilötiedoistaan.
4. Rekisterinpitäjän velvollisuudet
Asiakas Rekisterinpitäjänä vastaa siitä, että sillä on oikeus Käsitellä Henkilötietoja ja luovuttaa ne Käsittelijän Käsiteltäväksi siinä tarkoituksessa ja laajuudessa kuin tässä Sopimuksessa on sovittu.
Asiakas Rekisterinpitäjänä vastaa siitä, että Henkilötietojen Käsittelyn osalta on tehty mahdollinen tietoturvan vaikutustenarviointi ja mahdollinen tietosuojaviranomaisen ennakkokuuleminen, mikäli tietosuoja-asetus tai muu lainsäädäntö esitä edellyttää.
Asiakas Rekisterinpitäjänä vastaa siitä, että se tietosuoja-asetuksen vaatimalla tavalla informoi Rekisteröityjä Henkilötietojen Käsittelystä, sen tarkoituksesta ja oikeusperusteista sekä Henkilötietojen säilytykseen, siirtoihin ja Rekisteröityjen oikeuksiin liittyvistä seikoista.
5. Käsittelijän henkilöstö
Käsittelijä noudattaa Käsiteltävien Asiakkaan Henkilötietojen osalta salassapitoa.
Käsittelijä huolehtii, että jokainen sen alaisuudessa toimiva henkilö, jolla on pääsy Rekisteröityjen tai Asiakkaan henkilötietoihin, Käsittelee niitä ainoastaan tämän Sopimuksen, Asiakaan erityisten ohjeiden ja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti ja kirjallisen salassapitovelvoitteen alaisena.
6. Alihankkijat, jotka Käsittelevät henkilötietoja
Käsittelijä käyttää Palvelun tuottamiseen Microsoft Azure -pilvipalvelua, joka toimii henkilötietojen alihankkijakäsittelijänä.
Käsittelijä ylläpitää luetteloa käyttämistään alihankkijoista ja ilmoittaa Asiakkaalle olennaisista muutoksista.
Käsittelijä vastaa alihankkijoiden työstä kuin omastaan ja solmii alihankkijan kanssa tietosuoja-asetuksen mukaisen henkilötietojen Käsittelysopimuksen, joka on laajuudeltaan enintään tämän Sopimuksen laajuutta vastaava.
7. Palvelun paikka
Ellei ole toisin sovittu, Käsittelijällä on oikeus Käsitellä Asiakkaan henkilötietoja ainoastaan EU- ja ETA-alueella.
Rekisteröityjen tai Asiakkaan henkilötietoja ei siirretä EU/ETA-alueen ulkopuolelle, jollei se ole erikseen sovellettavassa lainsäädännössä sallittua ilman erillistä ilmoitusta.
8. Tietoturvavaatimukset ja tietoturvaloukkaukset
Käsittelijä vastaa Taustan mukaisen palvelualustan toteuttamisesta sen luonteeseen ja laatuun nähden riittävän korkealla tasolla ja kulloinkin ajantasaisella tavalla tämän Sopimuksen ja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.
Käsittelijä ilmoittaa kirjallisesti Asiakkaalle tietoonsa tulleesta Henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta ilman aiheetonta viivytystä ja välittömästi siitä tiedon saatuaan voimassa olevan lainsäädännön ja kulloistenkin viranomaisohjeiden vaatimalla tarkkuudella ja avustaa Asiakasta asian selvittämisessä.
Käsittelijä selvittää ja dokumentoi havaitun tietoturvaloukkauksen syyt, informoi Asiakasta tietoturvaloukkauksen todetuista syistä ja toteuttaa sellaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet, joiden voidaan kohtuudella katsoa ehkäisevän vastaavan loukkauksen tulevaisuudessa.
9. Tarkastusoikeudet
Käsittelijä antaa pyydettäessä Asiakkaalle kaikki sen tarvitsemat tiedot sen osoittamiseksi, että Käsittelijän suorittama Henkilötietojen Käsittely on näiden henkilötietojen Käsittelyä koskevien mukaista. Käsittelijä sallii Asiakkaan tai tämän valtuuttamien edustajien suorittamat tarkastukset. Asiakkaan tulee ilmoittaa aiotusta tarkastuksesta vähintään neljätoista (14) työpäivää etukäteen.
Kaikki tarkastukset on toteutettava mahdollisimman tehokkaasti, niin ajallisesti kuin kustannusten osalta, eikä siitä saa aiheutua kohtuutonta haittaa Käsittelijän päivittäiselle liiketoiminnalle eikä Käsittelijän velvollisuudelle huolehtia luottamuksellisuudesta sen muihin asiakkaisiin ja kolmansiin tahoihin nähden.
Käsittelijällä on oikeus veloittaa Asiakasta tarkastukseen käyttämästään ajasta ja sille aiheutuneista kustannuksista. Käsittelijä voi myös toimittaa Asiakkaalle ulkopuolisen tahon antaman tarkastusraportin (mahdollisesti erillistä maksua vastaan).
10. Vahingonkorvaus
Vahingonkorvaukseen sovelletaan, mitä EU:n yleisessä tietosuoja-asetuksessa on säädetty.
11. Voimaantulo
Tämä sopimus henkilötietojen käsittelystä tulee voimaan, kun Asiakas hyväksyy EGALA AI -palvelun yleiset käyttöehdot. Tämä sopimus ei edellytä erillistä allekirjoitusta.
Hyväksyäksesi käyttöehdot, selaa alas asti